[gezondheidszorg]

Bert Bakker bbakker at USA.NET
Tue Jun 27 22:37:36 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

GWC van den Berg <berg7600 at wxs.nl> wrote: een heleboel.

Maar kort en goed: ik ben het EENS.

Met voor de volledigheid een kanttekening op het punt van de zelfstandige
vestiging, dat kan ik zo gauw niet overzien. Maar dat we van de
aanbodsturing/budgettering/geleide markteconomie afmoeten, en naar
vraagsturing (oftewel: consument, verzekerde, patiënt centraal): eens.
Ook al vanwege het volgende: als consumenten ervoor kiezen om in plaats van
een halfje fabrieksbruin voortaan luxe veelkorenbrood te kopen, dan noemen we
dat economische groei. Maar wil hij dat geld aan gezondheidszorg besteden
(nieuwe technieken, hoogste standaarden), dan heet dat arbeidskosten, en is
het ineens slecht voor de economische groei.
Dus om een lang verhaal kort te maken: eens (al denk ik dat deze omslag in het
denken zich ook aan het voordoen is binnen dit kabinet; het is echter goed dat
Els en de fractie hierin (gaan) vooroplopen.
Groet,
Bert Bakker.

Get free email and a permanent address at http://www.netaddress.com/?N=1