Annie uit Utrecht

cathja maas maas0311 at WXS.NL
Thu Jun 22 15:27:05 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk Vreekamp schreef:

>   ....... over het feit dat een motie op de ledenvergadering niet in stemming werd gebracht omdat de vereiste handtekeningen ontbraken ............

Op de inhouds van de motie ga ik niet in, daarvoor ligt Utrecht te ver
van mijn Driebergse bed ;-))
Wel wil ik eens wat meningen horen over het volgende:
D66 staat als partij stijf van de procedure-regels. Al die regels hebben
natuurlijk een funktie of in ieder geval een funktie gehad: het
waarborgen van de interne partij-democratie, het ontmoedigen van
politieke "avonturiers". Maar mij bekruipt af en toe het gevoel dat die
regels disfunctioneel gaan werken. Om een voorbeeld te noemen: als
zoveel afdelingen kampt Driebergen met een teruglopend ledental en een
vergrijzend ledenbestand. Het zal daarom moeilijk worden om over iets
meer dan een jaar met een goede kandidatenlijst voor de komende
verkiezingen te komen. Gelukkig hebben wij nu wel zicht op nieuwe
mensen, maar of die bereid zijn om op korte termijn lid te worden is de
vraag. Volgens de regels moeten bestuurders echter minimaal 1 jaar lid
zijn.
Natuurlijk kunnen we straks dispensatie krijgen van het LB, natuurlijk
kunnen wij er intern pragmatisch mee omgaan. Maar wat is het nut van
regels en procedures waar je je toch niet aan kunt/wilt houden? Kan de
bezem niet eens door onze reglementen?
Vriendelijke groet van Cathja