[octrooi op biotech 2]

Mark Koek mark at KOEK.NET
Tue Jun 20 15:55:58 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Micha Kuiper schreef o.m.:
(zie
http://listserv.surfnet.nl/scripts/wa.exe?A2=ind0006&L=d66&F=P&S=&P=19906
voor het volledige bericht)

> EU Richtlijn 98/44 schendt ACHT internationale verdragen.
> Amendementen van het EU Parlement, teneinde dit te voorkomen, zijn
> er door de EC steeds weer uitgehaald, om optimaal de belangen
> van de betrokken grote bedrijven te waarborgen.
[...]

Ik vind dat Nederland zich met alle mogelijke middelen moet verzetten
tegen een richtlijn waar het Europees Parlement in meerderheid tegen is.
Als je het democratisch tekort in de EU serieus neemt mag je niet
nalaten om op deze manier het EP meer macht te geven.

Als men bij de Commissie weet dat het nemen van maatregelen in weerwil
van een standpunt van het EP op grote weerstand van tenminste 1 lidstaat
kan rekenen zal men zich nog wel een keer bedenken.

Dus als er een mogelijkheid is om deze richtlijn juridisch te bestrijden
dient dat onmiddelijk te gebeuren, en hij dient met de grootst mogelijke
vertraging te worden geimplementeerd.

> Helaas en gelukkig ben ik zelf geen lid van D66.

Ik gelukkig wel.

Het lijkt me aardig om de EP-fractie van D66 om een standpunt te vragen.
Ik zal 'lousewies at vanderlaan.net' eens op de Cc-lijst zetten.

Groeten,

Mark Koek