genocide

raimond de rdetempe at NLGATEWAY.NET
Mon Jun 19 21:44:22 CEST 2000

In antwoord op Remko:

ik herinner me uit mijn studietijd [jaren 60] discussies naar aanleiding van een russische film *het alledaagse fascisme* - een film met allerlei materiaal van duitse soldaten uit WO II erin verwerkt: eigenlijk gruwelijk.

Maak je geen illusies: als een machthebber concentratiekampbewakers nodig heeft: op elke vierkante kilometer van al onze samenlevingen zijn ze beschikbaar. Beulen misschien iets minder, maar van bewakers kun je vaak genoeg beulen maken, als je het maar gewoon opbouwt. In andere woorden: je kunt nu niet aan iemands neus zien, of hij/zij held of beul zal zijn, als de omstandigheden daar zijn. En dan nog kunnen omstandigheden van iemand een held maken, die anders wellicht een beul geworden was. Je kunt het voor jezelf bedenken, wat voor middelen je moet gebruiken, als je met 5000 man een hele provincie in bedwang moet houden. Denk aan de discussie nu weer over Van Heutz en onze Atjeh-oorlog!
Maar ik mis in deze een beetje het verband met de gestikte asielzoekers! Dat komt toch uit andere handelingen voort.
Groet, /raimond de tempe