nederlanders en genocide

Remko de Knikker remkodeknikker at HOTMAIL.COM
Mon Jun 19 21:08:03 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

op de een of andere manier brengt de huidige nederlandse samenleving
mensen/omstandigheden voort die vattelijk zijn voor genocides.
Moet je voorstellen als iets met 55 chinezen gebeurt in Tsjetsenie, dan zijn
er nogal poppen aan het dansen, of stel je voor dat zoiets in Servie of
Turkije, ja Turkije dat zou een goeie zijn, voorkomt.
Ik zal niet over Srebenica beginnen, maar erg veel daadkrachtige maatregelen
om aan zulke dingen een einde te maken verwacht ik eerlijk gezegd niet.

Nee, het zal wel weer zo gaan als met de onderwijsnotitie en de
vrouwenemancipatienota, veel wol en intellectuele analyse, weinig concrete
maatregelen.

Ja ook nu was ik weer 'bijzonder ontroerd' door het medeleven en de
betrokkenheid van de politici. Zo nu even afwachten, wat voor maatregelen
daar nu uit gaan rollen. Misschien boffen we wel, en zijner een stel slimme
kamerleden die hier nu eens iets aan gaan doen. Het is zeg maar de andere
kant van het strengere beleid zal ik maar denken.

Er zijn gelukkig een heleboel chinezen, maar anders zou ik dit keer toch
echt bezorgd zijn.