one man, one vote

Remko de Knikker remkodeknikker at HOTMAIL.COM
Fri Jun 16 11:23:19 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Tsjerk, je atheense voorbeeld is zeer ongelukkig omdat die wellicht niet
vergelijkbaar is met de bureaucratie van onze democratie, en zowel alleen
het elitaire karakter ervan. Historische voorbeelden zijn sowieso per
definitie ongelukkig, waag je er niet aan, je wordt altijd gecounterd door
de historische realiteit, tenzij je de gifbeker niet vreest en even
deugdzaam als Socrates bent, maar anders, ik vermoed dat je niet te
vergelijken bent met Socrates, doe het niet.
Wat een ontzettend elitaire neigingen heb je trouwwens, dat gescherm met
informatie die de burger niet heeft, dat je het beter weet op basis daarvan:
dan doe je dus 1 ding volkomen FOUT: openheid van bestuur. Je lult jezelf
volkomen in de hoek. Iets meer zelfkritiek zou je niet misstaan, maar ja, je
hebt ambitie (of doe je het nu voor het onwetende volk) en je wilt hogerop
en je moet je plaat poetsen he! Weer mis! Eerlijkheid, openheid en karakter
zouden niet misstaan.