[Octrooi op biotech?]

Micha Kuiper kuiper at KNOWARE.NL
Wed Jun 14 14:31:06 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik moet hier even op mijzelf reageren:

Date sent:              Tue, 13 Jun 2000 12:05:07 +0200
From:                   Micha Kuiper <kuiper at KNOWARE.NL>
> Beste Raimond,
>
> het is treurig dat jij er van uit gaat dat we nog maximaal 1000 jaar te gaan
> hebben als mensheid.
> Ik dacht dat milieu-freaks het predicaat "doem-denker" hoorden te hebben!

men zou "het is treurig" op kunnen vatten als een verwijt, zo wordt
dat tegenwoordig vaker gebruikt.  Dit viel mij op bij het zojuist
teruglezen.

Ik wil even duidelijk stellen dat het zo niet bedoeld is.

Ten eerste is het denkbeeld op zich natuurlijk treurig, dat binnen
1000 jaar alles ingestort zou zijn.

Maar ik doelde vooral erop, dat het bijzonder ironisch en tragisch is om zo'n
overtuiging te hebben als die onjuist is.

Ikzelf ben er van overtuigd dat wij helemaal niet
gedoemd zijn om in grote problemen te komen.  Totdat de
zon ons te heet onder de voeten wordt, over miljoenen jaren,
hebben wij onze toekomst in eigen hand.  Wij hebben zeker
alle mogelijkheden om de toekomst prettig vorm te geven.
Het enige wat een probleem kan zijn is onze aangeboren
domheid, slordigheid, apathie en angst.
Maar als genoeg mensen bereid zijn, om hun uiterste best
te doen om de verstandige beslissingen te nemen, en niet
vast te blijven zitten in oude denkbeelden, dan komt
het wel goed.

Micha
--
Micha <Kuiper at knoware.nl>
ph +31 (0)6-555 769 42 / voicemail +31-30-254.3107