genetische manipulatie in voedsel

Mark Koek mark at KOEK.NET
Tue Jun 13 17:46:59 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Margje Vlasveld schreef:

> reaktie op Ramon Barends

Met enige moeite het bericht opgeduikeld waarop dit (denk ik) een
reactie is. Ramon schrijft hierin o.m.:

en uiteindelijk verzucht hij:

Voedsel: je kan soms beter NIET weten wat er in zit !

Waarop Margje Vlasveld concludeert:

> Dus D'66 wil niet weten wat we eten!

Creatief... Vallen we even niet over het apostrofje, blijven we toch
zitten met

1. Ramon Barends wordt als officieel woordvoerder van D66 beschouwd
2. Deze woordvoerder wordt volkomen fout geciteerd

> Hoeveel voedingsvoorlichtingsprogramma's zijn er al gemaakt met de titel "weet
> wat je eet"? Veel! Maar kennelijk zijn die niet besteed aan de democraten van 1966
> Wat doet D'66 in de Tweede Kamer met deze struisvogelpolitiek?
> Hopelijk schoffelen ze niet teveel onaangename informatie onder het
> tapijt onder het motto: wat niet weet wat niet deert....

Het is een complot!

> Wat niet weet wat niet deert, een oud gezegde en hoewel waar, daarom
> nog niet wenselijk!

????

> Integendeel, als de politiek zo gaat redeneren
> onthoud zij het volk willens en wetens informatie. Eten moet je doen
> met plezier en met vertrouwen dat het voedsel goed is. Dat vertrouwen
> raken steeds meer mensen kwijt. Ik denk dat de spijsvertering en
> daarmee de gezondheid niet gebaat is.
> Deze "visie" van D'66 ten aanzien van gentech in landbouw en voedsel
> is niet alleen arrogant maar ook een teken van machtsmisbruik.

Welke visie? De veronderstelde visie dat men niet mag weten wat men eet?
Daarvan is geen sprake.

> Wat geeft hen het recht te bepalen wat wij zonder het te weten in onze maag krijgen?

Paranoide onzin. Niemand wil dat.

> Ook de door Borst ingevoerde term genetische modificatie voor genetische manipulatie is
> schandelijk en ronduit misleidend.

Een andere term die hetzelfde betekent. Overbodig misschien,
tijdverspilling, akkoord, maar schandelijk en misleidend? Op welke
manier? Het betekent toch gewoon hetzelfde? Iedereen weet waarover we
het hebben.

> Waar blijven de kritische kamervragen?

Kritische kamervragen over Ramon Barends? Lijkt me misschien wat
overdreven.

Serieus: ik denk niet dat het debat over genetische m(odific|anipul)atie
gediend is met dit soort paniekerig en paranoide gedoe.

Groeten,

Mark Koek