Marjet van Zuijlen

Hein van Meeteren heinwvm at PALM.A2000.NL
Sun Jun 11 12:38:39 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

"J.L. Swarte" wrote:

>. Het is nu eenmaal een feit dat het
> kamerlidmaatschap gedevalueerd is, de politici nemen het zelf niet erg
> serieus meer en dit zijn er de waarneembare gevolgen van.

Het zij me vergund op te merken dat de Heer Swarte oorzaak en gevolg
lichtelijk dooreen husselt. Het oppervlakkige, hedonistische, op
eigenbelang gerichte gedrag van Mevrouw van Zuijlen, die bij haar nieuwe
werkgever zeker met zichzelve geconfronteerd gaat worden (dat opgeklopte
idee dat het *beter*  is bij het bedrijfsleven, alsof de hele dag met
een rigide grijns businesskaartjes uitdelen en in een keursgrijs
(mantel)pak(je) rondlopen zo'n lolletje is...), is nu juist een
*oorzaak* van de ongeloofwaardigheid (ontwaarding) van tweedekamerleden,
in stede van een *gevolg* van de devaluatie.