Niet vol = Meer verkeer

Remko de Knikker remkodeknikker at HOTMAIL.COM
Thu Jun 8 14:57:08 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik vind dat men geen taboe moet hechten aan een discussie of uitspraken moet
veroordelen vanwege de connotatie die zij oproept.

Wat duidelijk is is dat er iets moet gebeuren op het gebied van asielbeleid.
Vol is een eigenaardig begrip om te gebruiken, een soort Malthusiaanse term
die niet ondersteunt wordt door harde data en geen rekening houdt met
technische mogelijkheden van de ruimte en de welvaart.

Ik zou het meer zoeken in het afhandelen van procedures en het verkorten
ervan.

Vol is zelfs een dom begrip in deze discussie. Maar er moeten wel rigoreuze
maatregelen komen. Ik zou zelf zeggen dat we meer mensen moeten toelaten,
dan wel vakmensen, programmeurs uit India ofzo, landarbeiders uit Polen,
etc. Dan verdienen die weer geld voor Nederland en hebben we weer meer
middelen om dat VOL te verhelpen.