Stimuleringsfonds Volkshuisvesting Nederlandse Gemeenten

Undetermined origin c/o LISTSERV administrator owner-LISTSERV at NIC.SURFNET.NL
Tue Jun 6 20:30:43 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Lijsters,

Wie van jullie heeft in de gemeenteraad of commissie al een
voorstel behandeld over het storten van gelden in het Revolving
Fund van het SVN ( Stimuleringsfonds Volkshuisvesting
Nederlandse Gemeenten )
ABN/AMRO die de aandelen Bouwfonds kocht zou de gemeentelijke
storting als een renteloze lening verdubbelen.
Bij bestudering van de overeenkomst stuit ik op verschillende
discrepanties en onduidelijkheden. Ook heb ik de kriteria van
toetsing van de gemeentelijke aanwijzing van projecten die voor
deze lage rente leningen in aanmerking komen niet kunnen vinden.
En hoe het staat met de invloed van de raad bij deze selectie
Vooralsnog is dit hier in Hoogeveen nog zeer onduidelijk
geregeld.

Kan iemand mij vertellen hoe een en ander in jullie gemeente is
geregeld en hoe de discussie over dit onderwerp is verlopen.

Charlie Timmermans

Eerst opvolgende gemeenteraad Hoogeveen