voetbal

J.L. Swarte jlswarte at MULTIWEB.NL
Tue Jun 6 20:09:26 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik heb geen idee van de bedragen publiek geld er in het betaalde voetbal
verdwijnen maar aan de andere kant: voetbal is over het algemeen geen
slechte reclame voor Nederland. Cruijff is meer en beter bekend dan de
koningin en/of de minister president. Van Kok hebben ze in Zuid Amerika nog
nooit gehoord maar ze weten precies wie Dennis Bergkamp is. Ik weet niet of
het echt belangrijk is maar ik denk van wel, de Nederlandse voetballers
staan goed bekend in het buitenland en iets van hun glans straalt af op de
buitenlandse politiek. Je kunt natuurlijk betreuren dat dit van het voetbal
moet komen, maar het is niet anders. Onze heldendaden in Screbrenica maakten
nu eenmaal minder indruk
Joop Swarte