Geloof en spiritualiteit

Remko de Knikker remkodeknikker at HOTMAIL.COM
Mon Jun 5 20:55:44 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>De Staat erkent diverse godsdiensten (zie uitgebreide bericht over Media),
>zoals christelijk, islam, jodendom, boedistisch etc. etc., en ook het
>humanisme.
Remko: misschien is tolereren een beter woord, ik hoop niet dat de staat
deze godsdiensten erkend als in instemmen met....

>Stelling: Spirituele stromingen hebben ook recht op dezelfde rechten
>als>erkende kerken (zoals zendtijd op TV).
Remko: mee eens, gelijke behandeling voor allemaal: mijn voorstel is om alle
subsidie en zendtijdsteun in te trekken, en de nulgrens te hanteren, de
absolute scheiding van staat en kerk, niks mee bemoeien!

>Nu nog even filosofisch worden op de zondag: enkele vragen om eens over
>te>denken:
>- ben ik tevreden met mezelf ?
>- ben ik mooi van binnen ?
>- hoe kijk naar mezelf ? (vaak denk je hoe anderen naar je kijken, maar hoe
>kijk naar je zelf)
Remko: drink je veel op zaterdag?

>Zo, dit lijkt me wel weer genoeg food for thought !
Remko: junkfood

schattig hoor zo'n berichtje!