Auteursrecht: vechten met de draak

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Fri Jul 28 12:00:26 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

"H. van Meeteren" schreef:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> -------------------------
>
> "A lot of people just want free music," Mr. Clarke said, "But there is a
> philosophy that justifies that kind of instinct. Copyright is predicated
> on assumption that information is property. I would contest that
> assumption."
>
> -------------------------

[...]

> De werkelijke oorlog gaat niet zo zeer over het auteursrecht en
> auteursrecht-schending. De werkelijke oorlog gaat over
> muziek-vernieuwing, over macht en tegenmacht, over exclusiviteit op de
> markt en over de verdeling van distributie-kanalen.

Yep. DB-NL mag wel weer uit de mottenballen.
Te veel zaken blijven door slechte voorbereiding de verkeerde belangen
dienen.
Zoals dadelijk bij privacy en security.

De distributie heeft geen zin als ik zelf al in staat ben zelf mijn
muziek op CD te zetten.
De muziek-industrie blijft hier een blind voor de gewijzigde situatie.
De door haar toegevoegde waarde is ook door de digitalisering bij musici
zelf tot bijna nul gedaald.

Henk Elegeert