Gratis OV: wel of niet ?

Ramon Barends (D66) r_barendsd66 at HOTMAIL.COM
Thu Jul 27 01:02:17 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hallo !

Marc-Jan Ahne maakt in de discussie over de 'Auteurswet 1912' een
vergelijking die een geheel andere vraag bij me oproept:

>[..] Het komt op
>hetzelfde neer dat u op de trein naar Maastricht stapt zonder kaartje met
>als argument die trein rijdt och wel of ik nu mee ga of niet en ik
>veroorzaak geen extra kosten. U moet dan niet vreemd opkijken dat er na
>een jaar geen treinen meer rijden wanneer iedereen die redenering volgt.
>[..]

Namelijk de volgende:

Zou gratis openbaar vervoer in Nederland een haalbare kaart zijn ? Ikzelf
denk van wel.

Ik merk het zelf als ik mijn OV-studentenjaarkaart kan gebruiken, stap ik
vele malen sneller in een bus of trein. Omdat ik hem toch heb, en ik er
Stufi voor afdraag. Dus gebuiken... Zo denken meer studenten.

Zou de gemiddelde Nederlander niet net zo denken als hij verplicht een
mobiliteitsbelasting moet betalen ?

Ik zou willen pleiten voor gratis vervoer in bus, trein, metro, tram en
trolley. Wat jullie ?

Sociaal-liberale groet,
Ramon Barends, Nijmegen

Prive-mail sturen ? Dat kan op: r_barends at hotmail.com

Check ook:
D66: http://www.d66.nl
Fractie D66 Nijmegen: http://www.telebyte.nl/~d66
Afdeling D66 Nijmegen: http://www.gaypnt.demon.nl/d66
JD: http://welcome.to/jongedemocraten
De aktuele stand: http://www.politiekebarometer.nl

[Het geciteerde van Marc-Jan Ahne komt uit de thread "Logo D66: wel of niet
?", in te zien in het lijstarchief]

c.c.: Luc Veeger, werkgroep Verkeer D66

end