Logo D66: wel of niet ? - opnieuw

Raimond de Tempe raimond.detempe at SCARLET.NL
Wed Jul 26 12:48:45 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ramon,

antwoord op je stellingen:

op stelling 1 zeg ik ja - omdat je dan in bestuurlijk verband, dus in
verenigingsverband opereert.

Op stellingen 2 zeg ik nee - want dan is er geen directe controle op
misbruik. Lid A kan wel van alles beweren en rondsturen. Zolang hij meneer A
blijft, kan het vervelend zijn, maar de expliciete binding met D66
ontbreekt. Met het logo is die er wel, zeker voor derden - niet leden,
jaagzieke journalisten en dergelijke!

Op stelling 3 is mijn antwoord: ja, als het om interne stukken van
collectief karakter gaat. Ofwel: stukken die een rol spelen in het
verenigingsleven: oproep tot een vergadering, bericht van de
gemeenteraadsfractie e.d. Ik zou zeggen: niet als het om persoonlijke
berichten ook binnen D66 gaat. Als ik jou bijvoorbeeld een brief schrijf.

Met groet, /raimond de tempe