leefsituaties "Recht op luiheid" / kinderen aan het werk

Ramon Barends(GrLi) r_barendsgl at HOTMAIL.COM
Tue Jul 25 12:20:00 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>From: David Dylan <nobeard at XS4ALL.NL>
>Lijkt me zelfs uitermate nuttig. Ik ben dus tegen iedere verplichting
>maar ik zou mijn kinderen (als ik die ooit heb..) zeker aanraden om
>maar een kutbaantje te nemen als ze ECHT de nintendo 30k ofzo
>willen hebben. Wat je daarna bezit is ECHT van jezelf.

Ja, en omdat al die jongeren van 15, 16 en 17 gaan werken om beltegoed voor
die mobiele telefoons te verdienen om elkaar daarna te vragen waar ze,
terwijl ze op nog 4 stappen van elkaar staan nemen de werkgevers geen oudere
jongeren meer aan omdat die van 15 het goedkoopste zijn.

Daar wel eens aan gedacht ? Het is allemaal leuk hoor :(.

Dit is iets wat me al langer in mijn hoofd zit en n.a.v. dit mailtje komt
het nu naar boven. Daarom ook naar de D66- en naar de JD/MA-lijst. Een
paralel discussie lijkt mij hier niet noodzakelijk.

Met vrijzinnig-democratische groet,

Ramon Barends
Nijmegen

Bezoek ook eens: