Vleutrecht

Ramon Barends (D66) r_barendsd66 at HOTMAIL.COM
Tue Jul 25 05:15:27 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 16 juli schreef Glenn Mellonius het volgende:
>Per 1 januari 2001 worden de gemeentes Vleuten-de Meern en Utrecht
>samengevoegd, en moeten de gemeentes Maarssen en Nieuwegein gebieden
>afstaan aan de nieuw te vormen gemeente. [..]
>Ik ben erg bang dat er niet veel meer van D66 overblijft na de
>verkiezingen van 8 november 2000. En dat terwijl de niewe gemeenteraad
>voor een extra lange periode wordt gekozen (meer dan 5 jaar)
>Tenzij D66 heel groot is in Vleuten-de Meern. Weet iemand dit?

Hier kwam geen reactie op.

Nu toch nog:

Enkele bevindingen:

http://www.d66.nl leert dat er een speciale afdeling is voor Vleuten/De
Meern met 2 bestuursleden (één van hen heeft een dubbelfunctie). Het
betrokken bestuurslid krijgt een afschrift van deze mail. Wellicht dat mw.
N. Schurink-Roos wat meer kan vertellen...

In de gemeente Utrecht is er ook een afdelingsbestuur. De voorzitter van dit
AB ontvangt deze mail ook. Wellicht dat hij ook iets kan melden. De
voorzitter van Utrecht is dhr. S.P. Band.

Ook leert d66.nl mij dat er één raadslid is in Vleuten-De Meern. Het is de
echtgenoot van mw. Schurink. Wellicht dat hij ons kan vertellen hoe de
situatie politiek is in de Raad voor D66. Hoeveel zetels zijn er in de Raad
van Vleuten ?

Dan nog de gemeente Utrecht: D66 heeft daar 1 wethouder en daarnaast nog 2
raadsleden (dus 3 zetels). Hoeveel zetels telt de Raad van Utrecht ? De
fractievoorzitter aldaar, Alice van Rooij, krijgt deze mail ook.

Het Regiobestuur van Utrecht heeft ook direct met de herindeling te maken.
De voorzitter van het RB Utrecht (Hubert Fermina) ontvangt dan deze mail
nog.

Ik denk dat er nu voldoende informatie is, en ik (en ik denk Glenn ook) ben
benieuwd naar de reacties.

Sociaal-liberale groet,
Ramon Barends, Nijmegen

Prive-mail sturen ? Dat kan op: r_barends at hotmail.com