EvdM

Remko de Knikker remkodeknikker at HOTMAIL.COM
Mon Jul 24 22:01:59 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Interessant psychologisch geval die vdM, kunnen we hem nog even tolereren,
het is interessant zijn psychologie te ontcijferen. Doet me een beetje
denken aan mensen voor wie het principe belangrijker wordt dan het doel, zo
lijkt M. zich te focussen op de persoon ipv de argumenten, terwijl de ander
vM tenminste nog reflectief onderscheid kan maken. Sterk mensgericht hoewel
vijandig/cq. kwetsbaar, als je erover gaat lopen nadenken overvalt me toch
een christelijk mededogen. Vanuit die compassie vind ik M. sympathiek, en
pleit ik ervoor dat men het slachtoffer in hem leert zien en zo ieder's
eigen mededogen.
Ik maak uit zijn antwoorden, toch iets op dat hij ook medestanders/vrienden
heeft (ergens), dwz dat hij dus ook voor een bepaald soort medemens dus iets
aantrekkelijks moet hebben. Dat dat niet meteen duidelijk is, is misschien
ook ons gebrek.
nooit een ander de schuld geven geldt dan ook voor iedereen.

Kunnen we M. vanuit psychologisch oogpunt en omwille van mededogen nog even
tolereren svp??