Logo D66: wel of niet ?

Jos Horikx josh at BART.NL
Mon Jul 24 16:10:58 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 15:40 24-7-00 +0200, Marc-Jan Ahne wrote o.a.:

[ over auteurs- c.q. patentrecht en monopolievorming in de
  (nieuws) media ]

>Ik kan me wel voorstellen dat dat in sommige gevallen kan leiden tot
problemen
>omdat bepaalde marktpartijen hierdoor een monopolie krijgen (zie weer
>Microsoft) maar daar is op een andere wijze wel wat aan te doen.

Maar de werkelijke problematiek *begint* dan pas: namelijk
als wetgever en bedrijfsleven gedeelde belangen (of, minder
streng zelfs, vermeende gedeelde belangen) beginnen te krijgen.

Vandaar dat ik het graag zou zien als personen die zich druk
maken over het auteursrecht ( dat overigens veelal allang
verworden is tot copyright) en dat ten faveure van de mono-
polisten en geldverdieners tot in detail willen vastleggen, dat
diezelfde personen de elementaire burgerrechten ten aanzien
van de vrije verkrijgbaarheid/beschikbaarheid van informatie
zouden vastleggen.

Maar dat zie ik in de praktijk helaas niet.

Met vriendelijke groet,

JH