21 juli: Nationale Feestdag (B)

Remko de Knikker remkodeknikker at HOTMAIL.COM
Sat Jul 22 16:26:49 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Persoonlijk ben ik het met je eens, hoe meer door elkaar en van
verschillend, zelfs Muis hoort op de D66 lijst thuis (! heb ik al eerder
gemeld in dergelijke discussies), en ik zou nooit in A'dam
centrum/rivierenbuurt/OUd-zuid/jordaan willen wonen daarom al, en Brussel is
een ontzettend prettige stad, en west-mediterrane meisjes zijn bloedmooi,
als museum ben ik zelfs voor het koningshuis, de melting-pot: geweldig,
fransen en walen, liefst met een beetje ruzie, bij elklaar, en afgezien van
die perverse opmerking over dat defile, snap ik wel je sentiment, en ik ben
een ontzettende Eurofiel, cosmopoliet, maar dat perse moeten zie ik niet zo.
Als de meerderheid iets anders wil, of het simpelweg pragmatischer is prima:
Als zwitserland een sterk centralistische regering had zou het misschien ook
minder lopen dan nu: laat staan een koningshuis als belichaming van een
eenheid. Misschien is zwitserland wel zo'n eenheid omdat die eenheid niet zo
benadrukt wordt door een of andere vleesgeworden eenheid?? Ben je trouwens
religieus, Ramon, dan zou ik je sentiment beter kunnen plaatsen??