21 juli: Nationale Feestdag (B)

Remko de Knikker remkodeknikker at HOTMAIL.COM
Sat Jul 22 14:39:02 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>From: "Ramon Barends (D66)" <r_barendsd66 at hotmail.com>
>Ik ben van mening dat 21 juli het symbool is van de Begische eenheid. Die
>wordt ook belichaamd door de Koning.
Remko: De koning is net als ieder andere enkeling/individu die in de eenheid
gelooft (voor wat het waard is), gewoon iemand die er in gelooft. Hoe zie je
dat voor je? De belichaming van iets abstracts, je interpreteert. Voor
evenveel mensen die er niet in geloven, belichaamt ie helemaal niets. Het is
eigen interpretatie/projectie/geloof...

>België zou wat mij betreft dan ook een federale staat moeten blijven.
>De gemeenschappen en gewesten dienen op vlakken subsidariteit te hebben,
>maar de eenheid en de verscheidenheid in België is van belang om het land
>bijeen te houden. België kan in dit opzicht een voorbeeld zijn voor Europa.

Remko: interessante redenatie:
1. ik ben voor eenheid
2. (vanuit die eenheid) moeten we bevoegdheden naar beneden
delegeren/decentraliseren naar de regio
3. dus ben ik voor eenheid
???????????????????????????
??????????????????????????

KNAPpe jongen ben jij, Ramon...
Heb je ook echte voordelen van een eenheid.
Volgens mij bespaar je een heleboel geld, als je niet alles in twee talen
hoeft te doen, als je meer eenheid/identiteit hebt is onderlinge samenhang
groter, kleiner land is beter bestuurbaar...EN ALS KLAP OP DE VUURPEIL HET
GROTE VOOOORDDEEEELLL: twee koningshuizen ipv 1
Dat moet je aanspreken: twee belichamingen ipv slechts 1, twee militaire
defile's! Twee keer zoveel koninklijke bruiloften, ik zie hier mogelijkheden
om het eens te zijn met elkaar ramon, als je wilt maken we zelfs twee
federale staten!