Logo D66: wel of niet ?

Jos Horikx josh at BART.NL
Thu Jul 20 02:03:05 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At , Erik van den Muijzenberg wrote o.a.:

>Dat is onjuist; op Internet is de normale wetgeving van kracht.
>Ook op Internet geldt dus bescherming van auteursrecht en van
>beeldmerk.

Dat is niet waar. Dat *kan* ook niet waar zijn omdat de
meest basale begrippen die in HEL (het echte leven, alles
dat buiten internet bestaat) bestaan een andere betekenis
hebben dan op het internet.

Voorbeelden: een "werk", "openbaar", "stalking", "eigendom"
etc etc...

Het standpunt van Justitie is dat de komende wetgeving
(alleen het woord "komende" spreekt al boekdelen, dat
duidt er al op dat de "normale" wetgeving niet volstaat)
zoveel mogelijk de oude wetgeving zou moeten volgen.

De materiele implicatie hiervan kan alleen maar zijn dat de
mensen met de meeste kennis van de oude wetgeving (en die
zitten waarschijnlijk bij Justitie) de nieuwe wetgeving
vorm zullen geven...

Met vriendelijke groet,

JH

PS Ook jij excuus voor de dubele verzending: Het feit dat
deze lijst de reply automatisch naar de persoon stuurt ipv naar
de lijst heeft bij *mij* helaas nog niet tot automatismes geleid.

PPS Ik heb, na nadere overweging, desondanks toch begrip
voor dit afwijkende lijstconcept.