D66 medeverantwoordelijk oorlogsmisdaad?

Mark Koek mark at KOEK.NET
Mon Jul 17 18:21:37 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Remko de Knikker schreef:

> Remko: de crux lijkt hem in deze bewering te zitten: kun je deze mening
> onderbouwen?
>
> Ik weet dat we in het westen, bestookt door onze pers met zuivere objectieve
> wetenschappelijke onderbouwd desnoods kritische berichtgeving (wie kan er
> tegen Maartje van Wegen op), anders tegen dingen aankijken, maar dat
> rechtvaardigt niet om elke andersdenkende dan maar meteen te verheffen van
> burger tot militair object...

Schreef ook al in andere mail: als een zender onder direct commando
staat van de militair bevelhebber, en zeker als er geen andere zijn, is
het m.i. geen burgerdoel.

Dit in tegenstelling tot de definitie die anderen lijken te hanteren,
dat een zender een burgerdoel is als deze niet uitsluitend bediend wordt
door mensen met een groen uniform aan.

Als er in Nederland een toren zou staan die uitsluitend uitzond wat de
regering verordonneerde, en alle andere zenders verboden zouden zijn,
zou ik bijzonder blij zijn als iemand er een bom op zou gooien.

Groeten,

Mark Koek