privacy en internet

H. van Meeteren heinwvm at PALM.A2000.NL
Sat Jul 15 13:28:52 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 13:14 15-07-2000 Saturday, Bert Bakker wrote:

>De commotie over D66 en BOL vind ik overigens overdreven. Een beetje surfer
>komt 25 keer per minuut een reclame-banner tegen. Dus niet overdrijven nu het
>om d66 gaat, toch?

Beste Bert et al.,

Commotie is er niet echt. Alleen wat gefronste wenkbrauwen. dat
.bol-verhaal is niet zo vreselijk verstandig wb de beeldvorming. Je kan
m.i. als politieke partij beter geen zichtbare verbindingen aangaan met een
commercieel bedrijf. En wat betreft de privacy: het zou goed zijn om te
kijken of de banner van bol geen cookies genereert en zendt, of anderszins
gegevens verzamelt van de argeloze D66-site bezoeker. Een ICT-er kan je
hier meer over vertellen, het is mijn deskundigheid niet.

Je inspanning voor internet en privacy gerelateerde onderwerpen waardeer ik
zeer. In mijn ogen was jij een van de eersten, misschien wel dé eerste, die
deze aftap -en snuffelproblemen aankaartte in 's land raadskamer. Good work!

Prettig weekend,

HvM

Hein  van Meeteren
 Amsterdam