WAO-vraagje

Remko de Knikker remkodeknikker at HOTMAIL.COM
Fri Jul 14 19:13:19 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik las dat 2,5 miljoen mensen in NL psychische problemen hebben gehad het
afgelopen jaar. Dan denk ik toch echt dat we weer veel te bevestigend bezig
ziijn. Weerstand/-wil tegen ziekte is gewoon onderdeel van gezond zijn. En
maatschappelijke weerstand/-wil dus ook.
Er lijkt een soort slappe suuf-cultuur te bestaan.
Mensen zijn zo psychmatisch als de pest. Natuurlijk komen er nu weer heel
schrijnende verhalen als reactie ... ik weet het. Mijn bedoeling is veel
meer om die reactionaire dogmatici een beetje week te kneden voor de
realiteit... dat veel mensen onzinnig ziek zijn...
zoals dat langzaam een niveau omschalen... als de cyclus maar lang genoeg
duurt, tsja, dan vraag ik me af: dat zie je toch meteen dat iemand alleen
maar dit niet kan, maar de rest wel, dan ga je toch niet zo'n langzame
omscholings-cyclus doorlopen? Zijn we weer vier jaar verder voor niets... en
krijg dan iemand nog maar eens aan het werk...