AR (daar gaan we weer) (was: komkommertijd..

Chido Houbraken C.Houbraken at HILVERSUM.NL
Wed Jul 12 15:45:55 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Waarde lijsters,

Joris schreef over het partijreferendum:
>Maar het blijkt dus inderdaad niet een middel te zijn om de AR te
>vervangen. Deze komt regelmatig bijeen en zal dus vaker geraadpleegt
>kunnen worden dan de discussielijst.

Ah, maar het Congres heeft in al haar wijsheid *nog* 2 methodes via de
Statuten mogelijk gemaakt:
- ledenraadpleging
- non-territoriale platforms (snel een andere naam voor verzinnen)
De platforms zijn uitstekend voor het snel en regelmatig raadplegen van leden
die daar geinteresseerd (en wellicht kundig) in zijn. Met de ledenraadpleging
kunnen in principe *alle* leden geraadpleegd worden en met een
partijreferendum kan aan de leden zelfs een 'bindend advies' gevraagd worden.

In combinatie met elkaar zijn ze een stuk sterker dan de AR. Maar goed, we
komen er toch niet uit. Ik zeg dat deze methoden geen kans hebben zolang de
AR nog bestaat / ze niet omarmt en Joris zegt dat de AR blijft bestaan zolang
de andere 3 methoden nog niet in praktijk gebracht zijn. Gelijkspel, met een
voorsprong voor de AR. Dat wordt nog eens een keer een rondje strafschoppen
nemen...

Met vriendelijke groet,

Chido Houbraken
C.Houbraken at Hilversum.nl
035-6292040

Dit bericht wordt beschouwd als persoonlijke correspondentie en dient als
zodanig behandeld te worden.
This message is personal and should be treated as such.