schijnheilige homo's

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at ASTRO.UVA.NL
Wed Jul 12 10:09:11 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Remko de Knikker <remkodeknikker at HOTMAIL.COM> schreef n.a.v. de reactie
 van de Paus op de homoparade in Rome,
>Heeft de Nederlandse politiek nog een mening over de voortdurende
>wanuitspraken van de kerk, of gaan we daar stilletjes aan voorbij.

 Als ik zo'n ostentatieve nichtenparade zie, dan heb ik vreselijk mede-
 lijden met die homoseksuele stellen die heel gewoontjes tussen andere
 burgers leven. Die moeten zich tamelijk te kijk gesteld voelen op iets
 dat henzelf wezensvreemd zij. Als er een manier is om discriminatie
 van homo's uit te lokken dan is het wel zo'n parade.

 Opmerkelijk dat de man die zich Paus noemt, niet iets dergelijks heeft
 gedebiteerd maar dat hij juist reageerde op een dergelijke uitlokking
 door gewag te maken van het onderstelde ontaarde karakter van de homo-
 seksuele levenswijze.

 Vroeger was het heel gewoon om homoseksualiteit af te wijzen als iets
 weerzinwekkend zondigs en hedentendage zou het allemaal heel gewoon
 zijn; er is zelfs een 'homoseksuele geaardheid' uitgevonden, alsmede
 het begrip 'heteroseksueel' om aan te duiden dat iemand GEEN 'homo'
 is. Je moet er maar op komen.

 Zelf heb ik de indruk dat men er momenteel net zo naast zit als vroe-
 ger. Waarom wordt er geen onderzoek gedaan naar wat 'homoseksualiteit'
 nu eigenlijk is ? Als we dat weten (wellicht zijn er subgroepen) dan
 hoeven we het niet langer te discrimineren of toe te juichen, dan
 behoeven we het slechts te accepteren. Wellicht is er dan -voor de
 homo die dat wil- nog wat aan te doen ook.

 De bekrompenheid van de oude waarden heeft ook op dit gebied plaats
 gemaakt voor de bekrompenheid van de politieke correctheid. En dan
 te bedenken dat die oude waarden verantwoordelijk zijn voor de ver-
 spreiding van aids in Afrika en de nieuwe voor de verspreiding van
 deze ziekte in het Westen. Dat zou toch een teken kunnen zijn dat
 wellicht beide onjuist zijn.

 We zijn geen donder opgeschoten.

 Marc Fluks