schijnheilige homo's

Hein van Meeteren heinwvm at PALM.A2000.NL
Tue Jul 11 20:01:08 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

[mailto:owner-d66 at nic.surfnet.nl]Namens
> Remko de Knikker
> Verzonden: dinsdag 11 juli 2000 19:45
> Aan: D66 at NIC.SURFNET.NL
> Onderwerp: Re: schijnheilige homo's

> Beste Hein, als bidden zou helpen zou ik zeggen vooral veel
> bidden, voor jou misschien sowieso een leuke tip om je mee bezig te
houden.

Ik doe niets anders. Maar het helpt niet veel, zoals je hebt kunnen
constateren.

> Zoals je weet is sinds Musolini, de Roomse kerk een
> doodgewone staat met als staatshoofd de paus, met diplomaten etc..

Je zou moeten weten dat ik dat weet, want de ambassadeur daar is Mr.
G.N. Westerouen van Meeteren. Doe dat een belletje rinkelen? Ik zal
mijn oom eens vragen de paus te kastijden, want dat met die homo's kan
natuurlijk niet.

> zoals je misschien ook weet heeft de katholieke kerk in bv.
> Nicaragua en andere exotische landen, een enorme invloed.

vergis je niet: daar zit ook veel bevrijdingstheologie. Aan de basis
van die kerken, o.a. in Colombia (ik heb net een klusje gehad bij Pax
Christi dus ik ben vers geïnformeerd) is veel tegenbeweging actief.
Dus scheer het allemaal niet over één kam, bid ik je.

> In Nicaragua is homosexualiteit bijvoorbeeld strafbaar, zelfs in
menig westers land is het
> ondenkbaar dat homo's in het leger zitten. Misschien is dat trucje
waar ik van de week zelf
> intuimelde ook hier leuk om voor homo's joden in te vullen.

Homohaat en homofobie gaan veel dieper dan een kerk. Dat zit in veel
macho-achtige culturen. Maar zelfs in Nederland is het niet allemaal
rose-geur en rose-schijn. Even buiten Amsterdam begint het buitenland,
zogezegd.

> Zo zitten we niet eens ver naast de historische waarheid, en voor
kerk een
> fascistisch  bestuur.

Hoe staat het eigenlijk met de hervormden en de gereforma's? Is het
daar nog een beetje swingen als homo zijnde?