Referendum Oostenrijk

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Tue Jul 11 03:56:39 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

"e.r. stolp" schreef:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Unclassified

> De belangrijkste misdaad van de Oostenrijkers is dus blijkbaar
> dat ze een referendum willen organiseren waar Henk Elegeert
> niets mee te maken wil hebben.

Ik zou het op prijs stellen als ik voor mijzelf kan blijven spreken.
Wie zijn hier de Oostenrijkers die een dergelijk referendum zouden
willen?

Wat is het 'onrecht' dat een referendum nodig heeft om het 'onrecht'
ongedaan te maken?
En lukt dat ook met een referendum?

> Ik kan me nog herinneren dat er
> in Nederland ook wel eens referenda zijn georganiseerd waar een
> deel van de bevolking niets mee te maken wilde hebben.
> Bijvoorbeeld over stadsprovincies en parkeerbeleid. Is dat dan
> ook een schending van de mensenrechten ?

Voor zover ik het nu kan overzien.
Nee, volstrekt andere situatie.

> Het feit dat Henk Elegeert met niets inhoudelijkers komt is
> kenmerkend voor de hele diskussie.

Ik zou het op prijs stellen als ik voor mijzelf kan blijven spreken.
Zou je eens kunnen uitleggen wat mijn naam hier met de kenmerken van de
discussie te maken hebben?

> Er worden door de
> Oostenrijkse overheid geen mensenrechten geschonden maar omdat
> het voor de andere EU regeringen gezichtsverlies zou zijn om dat
> toe te geven weigert men een inhoudelijke diskussie te voeren.

Waar weigert men een inhoudelijke discussie te voeren?
Bij mijn weten is het thema volop in discussie.
Bovendien heeft de EU heeft ook meer te verliezen dan haar gezicht.

Onbegrijpelijk overigens dat 'geeigende middelen' wel zouden mogen
leiden tot het oneigenlijk gebruik van het recht op veto.

Henk Elegeert