referendum Osterreich

H. van Meeteren heinwvm at PALM.A2000.NL
Mon Jul 10 23:42:50 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 20:01 10-07-2000 Monday, Joris van den Wittenboer wrote:

>ik heb al eerder uitgelegd waarom ik dat een erg gevaarlijke insteek vind. Het
>gaat hier niet om individuen maar om een regeringspartij en ik vind dat wij
>duidelijk mogen maken dat wij het niet met het gedachtegoed wat achter die
>ene partij steekt eens zijn en dat laten merken in een iets minder innig
>contact ( dus wel contact maar iets minder vaak, net zo als met een slechte
>buurman)

Het wordt nu een herhaling van argumenten. We zijn het oneens met elkaar,
let's agree to disagree.

>Jij verwijt mij dat ik vind dat ze wel die ideeen mogen hebben maar niet in de
>regering mogen zitten. En jij vind dat ze wel die ideeen mogen hebben en wel
>in de regering mogen zitten maar het niet uitvoeren.

Nuance; ze "mogen" het uitvoeren, dat is hun goed recht. maar ze moeten dán
wel met harde maatregelen van hun EU broeder (zuster) landen rekenen.
Vergelijk het met art. 7 GW: je mag alles uiten, maar zodra de uiting
strafbaar is voor de wet (strafrecht) dan volgt terugwerkend de verdenking,
vervolging en (eventueel) veroordeling.

>Jij zegt in feite hetzelfde en wilt ze alleen straffen als het te laat is....

Nee, als ze strafbaar zijn. Is iets anders.

>die consequenties zijn heel duidelijk wel een causaal gevolg van
>regeringsdeelname.
>Als Haider's partij niet in de regering zou zitten dan zouden er geen
>consequenties zijn. Of bedoel je het anders?

Ja, ik heb het over bewuste, doordachte maatregelen, waarvan je als
regeringsleiders en parlementariërs óók de consequenties moet aanvaarden.

> hun premature
>
>Ben ik helemaal met je eens. En Ook het land wat de boycot uitvoerd moet
>weer de consequenties aanvaarden daarvan.

Inderdaad. Dus wat zeurt Kok dan?

>lijkt mij wel overdreven. Er is nog veel contact ook tussen ministers alleen
>soms krijgen ze iemand te spreken die iets lager staat in de hierarchie dan
>zijzelf....Kennelijk vonden meer democratisch gekozen regeringen het niet zo
>prettig om met deze buur een innige relatie te onderhouden....

Nou ja, we zijn er ebiden niet bij. mij komt het over alsof er een volledig
cordon sanitaire van kilheid om oostenrijk wordt gelegd, met name bij
topontmoetingen van strategische aard. Dat is behoorlijk vergaand.
natuurlijk zullen er wel een paar formele contacten overblijven, maar die
zetten geen zoden aan de dijk.

>Ik heb wel wat geleerd van het volgen van de discussielijst :-)
>Als het moet kan ik het ook. Maar ik doe het liever niet.

Overdrijven is okee als standpunten daarmee helderder worden. Overdrijven
om te overdrijven, of overdrijven om iemand doelgericht te beschadigen vind
ik minder fraai. Jouw overdrijving is acceptabel, don't worry, ik
relativeer hem alleen, als je me niet euvel duidt.

>Maar nogmaals ga jij een buurman die op een gegeven moment iets minder
>vaak bij je langskomt aanklagen? en nog erger, maak je kans om te winnen?
>Het is geen strafmaatregel volgens mij volgens de wettelijke definitie. Maar
>gewoon een afspraak van een aantal landen om een buurman iets duidelijk te
>maken....(als het ware). Gezamenlijk iets minder op de koffie. Er staat toch
>nergens dat er een bepaald aantal contacten moeten zijn..... Of wel Hein?

Een internationale gemeenschap van soevereine staten is wel iets anders dan
een paar buurfamilies op de galerij.....Als die maatregelen dan geen
flikker voorstellen, zoals jij beweert, waarom handhaaf je ze dan? Ze
hebben immers miniem effect, als ik jou mag geloven....Waarom leg je ze
eigenlijk op?

Hein  van Meeteren
 Amsterdam
heinwvm at palm.a2000.nl