AR

Chido Houbraken C.Houbraken at HILVERSUM.NL
Mon Jul 10 10:54:51 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Waarde Lijsters,

Frits van der Schans schreef:
>Ik begrijp dat jij de AR niet ziet zitten. Maar ja als het congres van D66
>de AR niet wil opheffen dan heeft kennelijk meer dan de helft van de
>congresbezoekende D66-leden een andere mening.

Jaja; '40million Germans can't be wrong'
Bij onderstaande link kun je lezen hoe dat Congres, in mijn ogen, verliep.
Ik kan je al wel vast verklappen dat ik sterke vermoedens heb dat, gezien het
verloop v/h Congres, het voor het merendeel van de Congresgangers geen
rationele, gefundeerde mening was...
'Millenniumcongres':
http://listserv.surfnet.nl/scripts/wa.exe?A2=ind9911&L=d66&O=A&F=P&P=28026

<knip>

>Als de TK-fractie en de
>programmacie niets meer vragen aan de AR, dan is de AR binnen de kortste
>keren werkloos. En dat is vooralsnog niet het geval. (Bij de weg: De
>TK-fractie maakt regelmatig gebruik van de meningsvorming via de AR. Op
>deze lijst heb ik nog nooit een TK-lid een stemming zien houden om de
>mening van alle deelnemers te peilen.)

Er zijn - sinds dat Congres -  snellere, goedkopere en democratischer
methoden. Die worden nu 'gehinderd' door het bestaan van de AR.
Lees ook:
Antwoord Michiel Scheffer op mijn mail 'Millenniumcongres':
http://listserv.surfnet.nl/scripts/wa.exe?A2=ind9911&L=d66&O=A&F=P&P=28661
Mijn antwoord op Michiel:
http://listserv.surfnet.nl/scripts/wa.exe?A2=ind9911&L=d66&O=A&F=P&P=30365

<knip>

>Als je je D66-bladen zou lezen dan zou je weten wie er voor jouw provincie
>in de AR zitting hebben. Je kunt dan als D66-er zelfs meestemmen. Gezien je
>ruime belangstelling in de AR heb je dat dit voorjaar natuurlijk ook gedaan.

Yep, ik heb blanco gestemd. Uit protest.
Natuurlijk kan ik te weten komen wie er voor mij in de AR zitten. Dat wil
niet zeggen dat ik er ook daadwerkelijk iets mee kan.

Jammer dat je niet ingaat op mijn constatering dat het niet openbaar zijn van
de meningsvorming via het electronische broertje van de AR enigszins
tegengesteld is aan de D66 normen en waarden.

Met vriendelijke groet,

Chido Houbraken
C.Houbraken at Hilversum.nl

Dit bericht wordt beschouwd als persoonlijke correspondentie en dient als
zodanig behandeld te worden.