Referendum Oostenrijk

H. van Meeteren heinwvm at PALM.A2000.NL
Fri Jul 7 13:00:29 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 13:46 07-07-2000 Friday, Joris van den Wittenboer wrote:

>Maar zoveel maatregelen zijn er ook nog niet genomen. Alleen maar een wat
>soberder ontvangst en niet op topniveau.

Meer dan dat. Ook in allerlei diplomatieke en politieke contacten wordt de
temparetauur op -5 gezet. dat is schadelijk voor het land. Economisch zal
er ook wel een consequentie zijn. De psychologische effecten van de
verkilling zullen zeker doorwerken op import en export-niveau.

>Meer sancties zijn er toch niet?

Is al heel wat.

>De Betuwelijn is ook een gedrocht van besluitvoering, en wij willen dat soort
>dingen toch voorkomen,net als het ontslaan van journalisten in Oostenrijk,
>misstanden in Denemarken etc.....

Primair moeten we ons eigen straatje schoonvegen. Zolang een
propagandistisch verkocht megaplan als de Betuwelijn erdoor wordt gejanst
door de huidige regering, hebben we geen recht van spreken aangaande
Oostenrijk. Daar houden ze tenminste een referendum. Hier worden referenda
aangaande dit soort grootschalige projecten, waarbij de belangen van de
bedrijven kennelijk zwaarder wegen dan de wil van de bevolking,
stelselmatig gesaboteerd.

Welk land is nu eigenlijk aan het afglijden in autoritaire richting?

>Nogmaals de sancties zijn niet zo vreselijk in mijn ogen.

Vreselijk of niet, ze zijn irrationeel, onwettig en onrechtvaardig.

>Regeringen oefenen nu eenmaal druk uit op elkaar.

En hebben daar allerlei opportunistische redenen voor. Iemand zei: het ging
belgië en Franskrijk om bliksemafleiding t.a.v. hun eigen rechtsextreme
partijen. Een goede observatie. In Antwerpen zit extreem rechts in de
regering. Welke maatregelen hebben we tegen belgië, c.q. Antwerpen genomen?

>Wij reageerden ook boos op de Fransen toen
>ze hun grenzen bleven controleren door onze liberale drugswetgeving, maar
>we gingen niet als reactie veto'en in Europa.

Dat had kunnen gebeuren als Frankrijk had gepersisteerd. Gelukkig werd het
op diplomatiek niveau redelijk opgelost.

>Ik stel voor een Europees referendum over de sancties.... alle burgers van
>heel Europa mogen daarover stemmen.... :-)

Mijn stem heb je. Ik vrees voor jou dat de uitslag wel eens lelijk kan
tegenvallen.

Hein  van Meeteren
 Amsterdam
heinwvm at palm.a2000.nl