komkommertijd of kabinetscrisis ?

Mark van Barschot m.vbarschot at WORLDONLINE.NL
Thu Jul 6 16:16:59 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Ramon,

Jij schreef:

>De afgelopen dagen krijg ik elke keer (en ik kijk meer keren per dag) 20
>nieuwe mail of meer. Zo veel was het ook toen met de referendumcrisis, maar
>voor zover ik weet is er nu toch geen kabinetscrisis...
>
>Mail is leuk, inhoudelijke mail nog leuker...
>
>groet,
>Ramon

Ik begin me intussen in alle ernst af te vragen of ik hier te maken heb met
een onnozele hals met een dikke plaat voor zijn kop of met een koele
berekende figuur die stelselmatig deze discussielijst probeert te saboteren.

Je bent in het (recente) verleden al vaak door deelnemers aan deze lijst
gevraagd jezelf enigszins te matigen. Sinds jij op deze lijst aanwezig bent
ontvang ik steeds meer mail met steeds minder inhoud. Jouw bijdragen
kenmerken zich meestal door ledigheid. Je schiet een losse flodder de ruimte
in, gevolgd door de vraag: Wat vinden we hiervan (laatstelijk nog
gekarakteriseerd als Infospam). Zelden of nooit lever jij ook maar enige
bijdrage aan de discussie in de vorm van een eigen standpunt. Dit alles
ervaar ik al tijden als hinderlijk gestalk van de discussielijst. Maar als
dat jouw manier van deelnemen aan deze lijst is, prima. Ik kan mijn
deleteknop wel vinden.

Des te vervelender vind ik het dat uitgerekend jij een hele discussie begint
over hoe anderen de lijst overlast bezorgen met hun mailgedrag. Wie zonder
zonden is werpe de eerste steen denk ik dan maar. Wederom van mijn kant maar
geen reactie, al was het maar omdat anderen al gezegd hebben wat ik had
willen zeggen.

Maar als die idiote discussie die jij bent begonnen ontaard in de zoveelste
veldslag in de M&M oorlog, ben jij er notabene zelf als de kippen bij om je
te beklagen over de grote hoeveelheid inhoudsloze mail op de lijst. Dat
slaat echt alles. Waardoor ik mijzelf serieus begin af te vragen of ik hier
te maken heb met een onnozele hals met een dikke plaat voor zijn kop of met
een koele berekende figuur die stelselmatig deze discussielijst probeert te
saboteren.

Ik heb geen zin in en tijd voor een archiefonderzoek, maar ik durf er mijn
hand voor in het vuur te steken dat hieruit zou blijken dat jij en niemand
anders degene bent die met afstand de meeste inhoudsloze mail aan deze lijst
produceert. De beide heren M&M kunnen dan misschien bij tijd en wijle de
lijst vervelen met hun kinderachtige vliegen-afvangerij, zij hebben beiden
tenminste af en toe een interessante inhoudelijke bijdrage of stellingname,
iets waar ik jou nog niet vaak op heb kunnen betrappen, of het moet de
stelling zijn dat iemand van de openbare lijst moet worden geweerd omdat hij
de arme Ramon privé vervelende berichtjes zou sturen.

Beste Ramon, ga vooral door met de jou typerende manier van deelnemen aan
deze lijst, het is je goed recht, ook al ben je er al vaak in het openbaar
op gewezen hoeveel overlast jouw manier de lijst bezorgd. Trek je daar
vooral niets van aan, de lijst zal het wel overleven. Maar hou alsjeblieft
op met het terchtwijzen van anderen op de lijst. Uit jouw mond klinkt dat
namelijk wel heel erg vreemd.

Mark van Barschot

P.S. Wat doe jij eigenlijk in de adviesraad? Heb je daar wel een mening,
breng je wel eens een advies uit, of pleit je daar misschien voor
verwijdering van iedereen die niet voor de monarchie buigt?