Echelon

Mark Koek mark at KOEK.NET
Thu Jul 6 12:19:40 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

"Dr. Marc-Alexander Fluks" schreef o.m.:

>  Hoort dit soms thuis in het rijtje 'kanker-van-gsm', 'gevaarlijke hoog-
>  spanningskabels', en 'genetische manipulatie' ? Kortom: worden we soms
>  banggemaakt voor (de keerzijde van) de technische vooruitgang door hen
>  die daar moeite mee hebben ? Gaat het hier om zoiets als het 'ontkennen
>  van graancirkels' door 'geheime diensten' ? Als je kijkt naar de bewerin-
>  gen van de proponenten, dan lijkt het daar inderdaad iets van weg te
>  hebben.

"Codename Echelon: Spy network revealed"
(Australie bevestigt bestaan Echelon)
http://news.bbc.co.uk/hi/english/world/newsid_503000/503224.stm

"Answers to Frequently Asked Questions (FAQ) about Echelon"
(Echelonwatch - site van de American Civil Liberties Union)
http://www.aclu.org/echelonwatch/faq.html

BTW, die lijst met keywords is niet bekend maar het almachtige EMACS
heeft een feature die automatisch aan elk uitgaand mailtje een lijstje
woorden plakt die waarschijnlijk wel in deze lijst voorkomen
(bomb,Khomeini,Khadafi,semtex, etc.etc.). Ik denk dat Bas dat bedoelde.

Groeten,

Mark Koek