bewijzen of excuses (er zijn grenzen)

H. van Meeteren heinwvm at PALM.A2000.NL
Thu Jul 6 11:48:01 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 11:28 06-07-2000 Thursday, Erik van den Muijzenberg wrote:

>Max Kok vroeg om onderbouwing. Die heb ik hem geleverd.

Dat was mooi. Daarvoor zijn excuses dan ook niet nodig. De excuses gaan over:

(a) zonder toestemming citeren van een (deel van een) bijdrage aan een
andere lijst
(b) onzorgvuldige procedure t.a.v. vellen van een publiek oordeel
(c) onjuist oordelen.

Dit laatste adstrueer ik even:

Max Kok stelt in zijn zelfbenoeming tot arbiter:

 >Allemaal niet nodig :
 >Hein beweert dat hij fatsoenlijk openbaar discussieert, Eric beweert dat
 >Hein openbaar geschreven heeft dat anderen een lul zijn en moeten oprotten,
 >Hein beweert dat hij dat nooit geschreven heeft.

Vervolgens komt hij met zijn conclusie:

 > Dat was beslist geen fatsoenlijk taalgebruik, meneer
 > van Meteren, maar het is ook wel eens leuk Hein 'ns lekker grof te zien
 > schelden. "Dus maislul: oprotten !!", hoe verzin je 't

Ik concludeer naar aanleiding van alleen deze teksten dat

(1) Hein aantoonbaar nooit "openbaar" geschreven heeft "dat anderen een lul
zijn en moeten oprotten", aangezien:

         (a)     de litigieuze uitlating nooit in het openbaar is gedaan
maar op een semi-openbare                       discussielijst  van de
stichting db.nl en

(b)     de litigieuze uitlating sowieso nooit is gedaan. Er is slechts een
naamsverbastering            gehanteerd, een stijlmiddel, die onder andere
door Youp van 't Hek regelmatig wordt             toegepast als hij zijn
ergernis uitspreekt aangaande bepaalde lieden (zie toelichting
eerder            met citaat van Y. van 't Hek).

Conclusie: Hein beweert opnieuw dat hij dat nooit geschreven heeft. Hein
heeft daarin aantoonbaar gelijk en Max moet sorry zeggen en Hein een
tientje overmaken wegens geleden emotionele schade (gironummer wordt privé
toegestuurd).

Daarmee is de kous af.

Een prettige dag verder.

Hein  van Meeteren