Alsjblieft

Thu Jul 6 11:28:37 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 19:11 05-07-2000, H. van Meeteren wrote:

>Beste Carlo, ga op onderzoek uit! Trek de stoute schoenen aan, plunder alle
>informatie uit zoekmachines, ga naar de homepage van db.nl
>(http://www.db.nl) , pluis de lijst van Marc uit en lees de bijdragen. Dan
>wordt alles echt ineens bijzonder  duidelijk.

U moet daarbij natuurlijk wel bedenken dat de informatie op
http://www.db.nl deels door Hein van Meeteren is verzorgd.

In tenminste 1 geval deed hij daarbij de waarheid ernstig
geweld aan. Van Meeteren beweerde dat geen van de op 18/11
aanwezige participanten ernstige bezwaren hadden tegen de op-
heffing van de stichting. Tenminste vier personen kunnen ge-
tuigen dat dit niet juist was. Ondanks hun herhaalde verzoek
om de informatie in overeenstemming te brengen met de feiten
liet Van Meeteren zijn leugen gewoon staan. Tot de dag van
vandaag.

>Stalking= iemand lastig, hinderlijk, schadelijk achtervolgen

Inderdaad. In dit verband wijs ik er op dat ik door Van Meete-
ren zelfs vanuit Guatemala nog werd achtervolgd en dat Van Mee-
teren het nodig vindt om voortdurend erop te wijzen dat ik
werkloos ben. Alsof het feit dat ik niet in staat ben regulie-
re arbeid te verrichten iets zou afdoen aan mijn argumenten.

>Netiquette=  een discussie van één lijst (context) NIET plompverloren op
>een andere lijst (andere context) overplempen

Hoogst particuliere definitie van netiquette. Volgens deze
definitie is Ramon Barends schuldig aan het schenden van de
netiquette.
In werkelijkheid behelst de netiquette iets geheel anders.
Een goede link is de volgende:

        http://www.albion.com/netiquette/

U vindt daar ondermeer de integrale tekst van het netiquette
boekje van Virginia Shea.

>Queruleren= opzettelijk ruzie zoeken door te treiteren, sarren, iemand
>trachten te beschadigen

Zo trachtte Van Meeteren mij op 5 juli te beschadigen
via de voormalige participantenlijst van DB.NL, met de
suggestie dat ik een DV-camera wederrechtelijk in mijn
bezit heb, danwel heb gehad.

>Onprofessioneel= net doen of je een arbiter bent, net doen of je kan
>bemiddelen, en tegelijkertijd alle regels van fatsoenlijk onderzoek, hoor
>en wederhoor, goed citeren en afweging van belangen aan je laars lappen

Zeer merkwaardige definitie.
Onprofessioneel betekent gewoon niet-professioneel.

Max Kok gaf hier zijn oordeel als Max Kok, niet als pro-
fessional. Misschien valt er op het oordeel van Kok iets
af te dingen, maar dat hij een professioneel oordeel heeft
willen geven, dat maakt u er van.

Wel herinner ik me dat u zelf deze niveau's heeft verward,
door mij in uw functie van bestuurder ongevraagd op een
psychiatrische analyse van mijn persoonlijkheid te trac-
teren en door u vervolgens te beroepen op uw status van
human resources-deskundige.

Erik vdMb

   E.P. van den Muijzenberg / Amsterdam / http://www.ernst.vuurwerk.nl