(help:inflatie) last try

B Doggle bob at INAME.COM
Mon Jul 3 16:06:56 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ja dit gaat me toch even te vlug en te ver. De eigen overheidsinstanties zoals
het CBS en/of de rekenkamer beschuldigen geheel terecht “De Overheid” als de
boosdoener in het inflatie verhaal. Het is weinig interessant voor de burger of
dit de locale overheid of Den Haag is.  De leges en locale belastingen lopen al
jaren VER boven het inflatieniveau uit. Als de autobrandstof, die geen deel
uitmaakt van het inflatieberekeningspakket, meegeteld wordt komt de inflatie nog
hoger uit.
Het is een gotspe van de Overheid om steeds weer, zodra er maar sprake is van
overexpansie en de daaruit voortvloeiende inflatie, om loonmatiging te vragen.
Oorzaak en gevolg worden weer eens omgedraaid. Die hoge looneisen worden
veroorzaakt DOOR die overheid, de werker probeert financieel “gelijk” te
blijven. Hij/Zij (ja we blijven correct!) is daar overigens niet bijster
succesvol in! Als ik me niet vergis was er een rapport van het CBS dat
het besteedbare inkomen van Joe Average sinds 1973 statisch is gebleven. Met de
automatisering die in de laatste 25 jaar heeft plaatsgevonden, en de daaruit
voortvloeiende hogere productiviteit kan met recht gevraagd worden “geef hier
eens een beetje antwoord op, Bert!”
Het ‘artikel’ van Bert is een ambtelijke opsomming van het standaard “broodje
overheidsaap”..
Inkomsten meevallers is gewoon teveel betaalde belasting van de burgers, die met
de hoge benzinekosten nog geen enkele “meevaller” hebben mogen genieten!  Het is
gewoon mis-dadig dat de BTW binnenkort verhoogd wordt naar 19%, en dat een jonge
familie met 2 kleine kinderen, waar de man Fl 70.000 bruto verdiend, en de vrouw
“meewerkt” zich financieel geen (kleine) nieuwe auto kunnen veroorloven!!
Het is gojslef om te stellen dat het fantastisch gaat met de BV, terwijl ik 7
(ja zeven) maanden moet wachten op een MIR onderzoek.
Zoals mijn Notaris nog geen twee weken geleden te berde bracht “Feiten zijn
feiten”, en wat IK hier van Bert lees en van de overheid hoor is "Just Plain
Ordinary Bullshit! "

Ik verblijf, ondanks die gezondheidszorg,
B Doggle; monter als altijd!