krijsende lijsters op het web

Ramon Barends (D66) r_barendsd66 at HOTMAIL.COM
Mon Jul 3 03:07:51 CEST 2000

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>Wat doe je hier zelf dan ?
>"krijsende lijsters" , "persoonlijk aangevallen", een persoon in het
>openbaar ter discussie stellen, "stalken" ...

Ik probeer me te verdedigen, nadat ik enkele malen van den Muijzenberg
vriendelijk heb verzocht hiermee te stoppen. Nu agendeer ik het maar eens
goed op de lijst en ik stop er dus ook niet mee tot dat het is afgelopen.
Normaal had ik bij een thema al lang de moed opgegeven, maar zo lang er van
die steken onder water komen van EvdM steek ik terug en wel boven water. Ja,
van den Muijzenberg, dat is beeldspraak.

>Fijn dat jij ook eens wilt discusieren op de lijst ipv ons te overladen met
>allerlei actua-spam zonder daar zelf eens een keer op in te gaan.

Zonder informatie heb je geen discussie ! En ik discussieer zeker mee...

>Zonder enig zakelijk argument jouwerzijds maar slechts vrij
>gemene persoonlijke aanvallen slaat dit wat mij betreft op jou en niet op
>Eric.

Direct onder de stelling stond een argument. Dat staat nog steeds wat mij
betreft. Een tweede argument heb ik ook al gegeven: Een hobby (en dat is
politiek) moet leuk blijven.

>Dit kun je zo niet maken. Een welgemeend publiekelijk excuus is wel het
>minste dat je behoort te doen.

Ik maak het wel, althans ik reageer op iemand die iets doet wat hij in mijn
ogen niet kan maken. Maar dat leek me inmiddels wel helder !

>Als gewone lijst lezer / discussieerder is mij van wangedrag naar jou van
>Eric tot nu toe OP DE LIJST niets opgevallen. (andersom wel)  Er is dus ook
>geen enkele geldige reden om HEM van deze openbare lijst te laten
>verwijderen. Zelfs in het geval dat jouw beschuldigingen naar Eric op enige
>waarheid berusten.

Nee, je moet je gewoon continue laten kleineren en het gezeik over je heen
laten komen. Een bekend lijstaanvoerder doet dat al tijden en dat helpt ook
niet. Ik kies voor de aanval (dit in tegenstelling tot het Italiaanse
voetbalelftal). Ik ben het namelijk echt zat ! Wat mij echter ook opvalt is
dat dit onderwerp ineens wel voldoende discussie oplevert.

En Remko zal zich waarschijnlijk nog steeds amuseren met dit gratis
amusemeny. Het is je van hart gegunt, maar ik hoop dat jij niet onderwerp
wordt van een fijne en hartstochtelijke stalkactie. Wat dat betreft voel ik
met Van Meeteren mee, want die ondergaat dit geëtter nu la tijden.

Nogmaals de oproep: Van den Muijsenberg, kap eens met je stalkgedrag. Als
jij normale en inhoudelijk berichten stuurt reageer ik ook normaal. Ik poog
je enkel een spiegel voor te houden.

In de hoop dat het morgen weer beter gaat met de inhoudelijke discussie op
de lijst, welterusten !

Ramon