Japan-Nederland-Indonesie

de Knikker, Remko Remko.deKnikker at NL.ORIGIN-IT.COM
Sun Jan 30 11:40:02 CET 2000

"1921 bezoek Japanse prins aan NL"
"1953 bezoek Japanse...."
een lijstje met belangrijke contactdata tussen NL en japan in een officiele
folder die verspreid wordt in japan, inderdaad enige data ontbreken...

Reactie contactgroep van Indie-huppeldepup (vergeten wat de naam is):
"Wat Japanners in 4 jaar aan wreedheden begaan hebben, staat in geen
verhouding tot 300 jaar kolonialisme"
in reactie op het feit dat Japan in een tentoonstelling over Japanse rol in
oorlog ook aandacht wil geven aan Nederlandse kolonialisme, blijkbaar iets
wat wij brandschone nederlanders die een uiterst mild niet te zeggen
weldadige vorm van kolonialisme gevoerd hebben niet opgenomen hadden in de
tentoonstelling.
Jaja de pot verwijt verwijt

Let wel, het gaat hier niet om hobbygroepjes, zij hebben een stem in de
officiele festiviteiten, dat wil zeggen, dat mijn gezicht ook
vertegenwoordigd is, als ik mij in japan vertoon om een vriendin/vriend te
bezoeken, zal het beeld wat er geschapen wordt op mij geprojecteerd worden.
Kijk, ik begrijp wel dat er gevoeligheden bestaan. Maar ik word weer eens
geconfronteerd met de gevolgen van de onwil van Nederland om eens een juist
historisch besef te ontwikkelen, in plaats van weg te lopen voor dingen.
Hopelijk is het ijs met het excuus van kok tov de joden doorbroken, en
kunnen we nu ook werken aan de volgende stap. Ik ben bang dat er anders over
en weer problemen zullen blijven ontstaan van deze aard. Wij misleiden
ronduit onze schooljeugd, zo heb ik nooit iets gehoord over wreedheden in de
schoolboeken, dat is toch ronduit propaganda. Tenzij bovenstaande quote
natuurlijk juist is??
MIsschien dat het bezoek van Wahid een uiterst goede gelegenheid is
daarvoor. Gewoon een zin slechts, zou mij al uiters  bevredigen.
Hoe staat de TKfractie hier eigenlijkn  tegenover??