nuancering oostenrijk

Paul van der Weijden 9633391 at STUDENT.UVA.NL
Sat Jan 29 23:02:17 CET 2000

Hi die Kaj,,,,, ja das een tijd geleden he...

>Reactie op jouw reactie:
>Heb je helemaal gelijk in (feiten zijn feiten), maar dat is papier.
>Theorie. Maar kun jij mij een regering c.q. land noemen die zich voor de
>volle 100% neerlegt bij wat het Hof of de Commissie beslissen? Zelfs de
>Ned. regering legt, uit nationale of bilaterale handelsbelangen (lees:
>concurrentie-overwegingen) regelmatig beslissingen naast zich neer, behalve
>als er een dwangsom of boete op kan volgen.

Nou, volgens mijn informatie heeft Nederland nog nooit een beslissing van het Hof of de Commissie naast zich neer gelegd. De beslissingen van het Hof zijn zeer zaghebbend, zowel vanwege hun inhoud als door de rechters die er zitting hebben. Wanneer een land dat zou doen, Turkije is inderdaad zo'n land die dat telkens doet, en zal dat waarschijnlijk ook weer met Ocalan gaan doen, wordt natuurlijk nooit meer serieus genomen. Een van de redenen waarom ik eigenlijk nog steeds verbaasd ben dat Turkije nog steeds niet uitgesloten is voor een EU-lidmaatschap.

>Mooi hoor, dat Europa. Maar naar mijn idee nog steeds teveel los zand; de
>EU lijkt steeds meer een soort lobby-hok waar de spindoctors (lees:
>vertegenwoordigers) van de EU-landen hun nationale belangen uitdragen.

Ja, helemaal met je eens. Daarom is het ook zo goed dat het Hof van Straatsburg geen deel van de EU is, maar van de Raad van Europa.

>En daarom pleit ik dus voor een heuse Federale Staten van Europa. Nu zit
>dat er nog niet in, maar misschien tijdens of na de eerstvolgende recessie...?

FF geduld Kaj, nog zo' 15 jaar en je mag je zelf Europees staatsburger noemen..

gr. Paul