Eerbied verschuldigd aan Van Boxtel

Tjerk Jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Fri Jan 28 21:44:44 CET 2000

Eén der discussianten schreef (als een terzijde in de discussie over de FPÖ), dat ook bij ons in Nederland de kinderen krachtens de wet eerbied verschuldigd zijn aan hun ouders. Eén van de goede dingen, die Winny Sorgdrager tijdens Paars I heeft gedaan, is deze bepaling (artikel 1:245 BW) te schrappen tijdens een algehele upgrading van ons Personen-en Familierecht.

Met Mieke Assems ben ik van mening, dat Roger van Boxtel zich op een goede manier neerzet als minister in Paars II, of het nu gaat om het Grote Steden Beleid, de millenniumbug of recentelijk, zijn optreden inzake Bram Peper. En zelfs zijn handstand in de wei van het Catshuis kon ik appreciëren. Zo viel hij tenminste in mijn vakantie Telegraaf op. Daarnaast was hij niet te beroerd om een gastcollege te verzorgen voor eerste jaarsstudenten aan de HES te Rotterdam over het GSB. Helaas was hij verhinderd (dat houd je toch met ministers), maar Jacob Kohnstamm heeft hem op een uitstekende wijze vervangen (wat doe je nu, Jacob?) en zo toch weer de nodige goodwill gekweekt voor D66.

Ajuu,
Tjerk