Thom de Graaf over de situatie in Oostenrijk

William Oosterwijk de.alven at PLANET.NL
Fri Jan 28 15:14:02 CET 2000

> From:          "Buitenen v A." <A.vBuitenen at tk.parlement.nl>
> Fractievoorzitter De Graaf: "De berichten die ons bereiken zijn zeer
> verontrustend. Haider en zijn partij hebben zich volgens deze berichten
> in het verleden bezondigd aan discriminatoire en anti-democratische
> standpunten (SS-sympathieën, discriminatie van homoseksuelen,
> kinderbijslag alleen aan Oostenrijkse kinderen). Ik acht het van groot
> belang dat het heel duidelijk is dat fundamentele mensenrechten niet
> worden geschonden, dus ook niet in de Europese Unie. Het is des te
> [...]

Toevallig hadden we het vanochtend op deze lijst nog over de vaak
gebrekkige communicatie vanuit de partij. Maar dit bericht is een goed
voorbeeld hoe het ook anders kan. Een volstrekt helder standpunt.
Uitstekend!

William Oosterwijk
D66 Drenthe