geweld en media

B.Buma stractic at EURONET.NL
Mon Jan 24 01:56:52 CET 2000

Voor diegenen die meer geïntersseerd zijn hoe dingen nu echt in elkaar zitten , wat voor beleid er al bestaat, hoe andere over media en geweld denken, een aantal aardige links. Het mag duidelijk zijn dat er zeker niet met stelligheid gezegd kan worden dat het verband tussen geweld en media nooit is aangetoond.

http://www.minjust.nl/a_beleid/thema/jeugd/beleid/project/pr_3.htm

http://www.ddh.nl/org/pais/lit.html

http://www.nordicom.gu.se/unesco.html

http://www.ouders.nl/xof9707b.htm

http://www.magicdragon.com/EmeraldCity/Nonfiction/socphil.html#end

http://www.crtc.gc.ca/ENG/social/biblioe.htm

http://ericps.ed.uiuc.edu/npin/pnews/pnew696/pnew696a.html

Voor mijzelf heb ik in ieder geval vast kunnen stellen dat het ministerie van justitie het issue onderkend en tracht in overleg en waar mogelijk door maatregelen invloed uit te oefenen op de hoeveelheid geweld op tv.
Ik kan daar mee leven.

Evenals met het feit dat ik mij zeer elitair in breed gezelschap bevindt op twee wereldvreemde wijsneuzen na.

Met vriendelijke groet,

Bo Buma