geweld en omroep

Greetje Verver KenG.Verver at HETNET.NL
Sun Jan 23 19:46:21 CET 2000

----- Original Message -----
From: Rembert Oldenboom <rembert at euronet.nl>
To: Greetje Verver <KenG.Verver at hetnet.nl>; 'D66 DISCUSSIELIJST'
<d66 at NIC.SURFNET.NL>
Sent: Sunday, January 23, 2000 1:58 AM
Subject: Re: geweld en omroep

> Wanneer werd bij jou voor het laatst belletje geleld of een bal door
> het raam getrapt?
>
> Greetz,
>
> Rembert.

Ik woon in een buurt waar de kinderen of heel klein zijn of 17+. Toen die
kinderen (en met name de jongens) zo tussen de 10 en 15 waren vlogen de
ballen regelmatig in onze tuin (gelukkig niet door de ramen). Ook werd er
met brommers geknutseld en ik kan niet anders zeggen dat er enorm veel
buiten gespeeld werd. Nu kan dat hier ook, ik woon in een dorp en aan een
doodlopende straat.

Ik ben het van harte met je eens dat ouderen (en ik bedoel eigenlijk vanaf
het moment dat ze kleine kinderen hebben) niet erg tolerant zijn tegenover
de groepen jongeren. Dit heeft ook wat te maken met lawaai (autoradio's die
keihard staan, brommers en scooters die stilstaand op volle capaciteit
draaien) en ook nog eens met de nieuwberichten over geweldadige jeugdigen.
Bij de jonge ouders telt het eerste het zwaarst, bij de ouderen het tweede.
De angst wordt er via de media ook wel ingepompt.

Groetjes
Greetje Verver