De Nieuwe Omroep

B.Buma stractic at EURONET.NL
Sat Jan 22 21:04:05 CET 2000

Hein ik begrijp best dat je vóór bent, ik wás ook voor, in wat ik van de
eerste uiting zie ben ik behoorlijk teleurgesteld. Dat kan je niet wél of
niet met me eens zijn, dat ís gewoon zo.
Vanuit een professioneel oogpunt vind ik het een behoorlijke domme move. Ik
herken geen Greenpeace of Amnesty (kijk dát zijn prima endorsers) niets van
waar het over zou gaan.Hoogstens een "we hebben oog voor de natuur en we
willen wat" (Veronica dus) en kijk eens hoe mdoern we zijn.
Dus mijn persoonlijke mening en teleurstelling staat niet ter discussie ,
inhoudelijk het  volgende:

Hein van Meeteren wrote:

> Graag enige toelichting.

Ik ga er even vanuit dat jij ook de mail gehad hebt van van Peter F.G. Bos .
Wordt jij daar gelukkig van?, of vind je het een noodzakelijk kwaad omdat er
binnen twee maanden leden moeten worden geworven ? Het ging toch juist om
wat minder "noodzakelijk kwaad".

> Nogal suggestief beeld. Men vraagt banners aan te brengen als men dat
> wil. Een gebruikelijke methode in Internetland om informatie te
> verspreiden.
Een gebruikelike methode van wie ???  Niet van "nette" , maatschappelijk
betrokken internetters, die bedenken filters om dit soort rotzooi van de PC
af te houden.

> Op de website staat een manifest en een toelichting op het manifest.
> lijkt me meer dan alleen `interactie omroep'.
Maar waarom zou iemand in hemelsnaam doorklikken naar de website ? Waar moet
ik door worden aangesproken ? Als maatschappelijk betrokken mens; door de
Clixck van de Cliks company ????   Er wordt in de hele mail méér gesproken
over Cliks dan over De nieuwe Omroep en waar ze voor staan. En dit soort
commerciële mails gaan bij velen regelrecht de prullebak in.

Ik vraag me in gemoede af
> waarom er zoveel weerstand is tegen deze Nieuwe omroep (naam vind ik ook
> niet geweldig, maar daar kijk ik doorheen).

Dat is nu net het punt, de eerste uiting én al zoveel weerstand. Met het
basis verhaal is niets mis, dus deze uiting moet wel heel slecht zijn .

> Wat is goedkoop aan hulp vragen? Doet D66 toch ook?

IK mag bij alles wat me lief is hopen dat we dit noooooooit zó doen !
Wat goed was geweest, was  gewoon om hulp vragen; met een goed verhaal,
endorsed door initiatief nemende organisaties en vooral  zonder KLIKS. Zúlke
goede namen en dan zó de markt op komen. Dat is objectief gezien gewoon heel
dom. En de communicator die ze dit geadviseerd heeft moet zich schamen.

> Uiterst subjectieve observatie.
Als ik zeg dat ik een indruk heb ís dat een subjectieve observatie; er
bestaan alleen maar subjectieve obeservaties als het om indrukken gaat. Maar
waar wordt dan naar gestreefd met deze uiitng van DNO.  Wil men een
óbjectieve observatie ? Waar zijn die Kliccs dan voor ?

Natuurlijk willen ze snel veel nieuwe
> leden hebben. Vind je dat gek? Ze hebben maar twee maanden. Er is niets
> Veronica-achtigs aan. Wie dat zegt heeft werkelijk niet door waarom het
> hier draait.
Dank u, ik ben een idioot.

> Wees eens concreet. Wat vind je dan zo weerzinwekkend?
Dat moet langzamerhand wel duidellijk geworden zijn. Wie dat niet kan zien
snapt niet waar het hier om draait : (
; )

> Die clix is een apart verhaal. Maar dat sneeuwbal effect is juist prima!
> Weinig commercie
????????? Wat is clix dàn? géén commercie ? wat heeft het er überhaupt mee
te maken ? En waarom is het een apart  verhaal, tenminste 50% van de
boodschap bestaat er uit. En zoals gezegd, ze hebben Peter verleid om
commerciële shit door te sturen..........naar een discussiegroep off all
places !  De man wil er nog aan verdienen ook !

, veel effect. Wil je dan pagina's in landelijke bladen?
> Ster-spotjes? dat zijn de alternatieven, maar dan ga je waarschijnlijk
> zeuren dat ze zo werverig zijn. Nooit goed dus.

Een heer zeurt niet waarde van Meeteren.
En blijkbaar bent u de netiquette vergeten.

> De eerste indruk is op de goede verstaander uitstekend.
Zoals ik al dacht, ik hoor niet tot de doelgroep, ik ben geen goede
verstaander. Toch nog maar eens mijn lidmaatschappen en donaties overdenken.

Ook ik ben een
> kritisch mens, maar ik voel me werkelijk aangesproken.

Het gaat mij er niet om dat DNO uiteindelijk misschien toch nog een goed
idee blijkt te zijn. Ik vind hun eerste poging om contact op te nemen met
het grote publiek niet hoopgevend. Ik vind het een slecht verhaal; het linkt
geheel verkeerde emoties, er is niets van de eigenlijke boodschap in te
herkennen. Het is volkomen ongericht. Ik denk niet dat iemand er over
nagedacht heeft wie de dolegroep was en hoe die het beste bereikt kon
worden.

Met vriendelijke groet,
Bo Buma