De Nieuwe Omroep

Hein van Meeteren heinwvm at PALM.A2000.NL
Sat Jan 22 17:11:42 CET 2000

> "B.Buma" wrote:

> De eerste kennismaking met de Nieuwe Omroep vind ik ver beneden peil.

Graag enige toelichting.

> Ik neem aan dat jullie ook inmiddels zo'n ongevraagd "piramide spel"
> achtig ledenwervingsverhaal binnen hebben gekregen.

Nogal suggestief beeld. Men vraagt banners aan te brengen als men dat
wil. Een gebruikelijke methode in Internetland om informatie te
verspreiden.

> Nergens kan ik zien waar DNO voor staat (ja ze zijn de eerste
> interactie omroep ???)

Op de wensite staat een manifest en een toelichting op het manifest.
lijkt me meer dan alleen `interactie omroep'. Ik vraag me in gemoede af
waarom er zoveel weerstand is tegen deze Nieuwe omroep (naam vind ik ook
niet geweldig, maar daar kijk ik doorheen). kamerlid Bakker: kan jij dat
toelichten? Jij schijnt, net als ik, wél aangesproken te zijn. Graag
hoor ik waarom en waardoor.

> Dat ze leden moeten werven snap ik, maar waarom dat om zo'n goedkope
> manier moet is me een raadsel.

Wat is goedkoop aan hulp vragen? Doet D66 toch ook?

> Ik heb niet de indruk dat ze mij nu graag willen hebben als lid , het
> maakt ze niet uit, iedereen is goed,
> soort Veronica-achtige uitstraling.

Uiterst subjectieve observatie. Natuurlijk willen ze snel veel nieuwe
leden hebben. Vind je dat gek? Ze hebben maar twee maanden. Er is niets
Veronica-achtigs aan. Wie dat zegt heeft werkelijk niet door waarom het
hier draait.

> Bij Veronica accepteer ik dat, bij een club welke beweert juist een
> andere kijk op de wereld te hebben (sic)

Wees eens concreet. Wat vind je dan zo weerzinwekkend?

> Ze kirjgen zelfs eerbare mensen zover dat die je aansporen via hún
> site aan te melden (leden maken leden, CLIX verdienen !?)

Die clix is een apart verhaal. Maar dat sneeuwbal effect is juist prima!
Weinig commercie, veel effect. Wil je dan pagina's in landelijke bladen?
Ster-spotjes? dat zijn de alternatieven, maar dan ga je waarschijnlijk
zeuren dat ze zo werverig zijn. Nooit goed dus.

> Kort door de bocht ?
> Hoeveel kansen krijgt deze club dan om een eerste indruk te maken ?

De eerste indruk is op de goede verstaander uitstekend. Ook ik ben een
kritisch mens, maar ik voel me werkelijk aangesproken.

vr gr Hein.