PNYX: Discussie over dualisme in de lokale democratie

B.Buma stractic at EURONET.NL
Wed Jan 19 00:51:42 CET 2000

Nee, jouw reactie was geen misser, ik las niet goed, op de een of andere
manier maakte ik ervan dat je "kwaliteitseisen" aan de kandidaat wilde
stellen. Presentatie misschien voor prestatie aangezien of het woord eisen
triggerde me.
En met je 'naar aanleiding van' blijken we het gewoon met elkaar eens.
Misschien kan het nog iets positiever geformuleerd worden, want we hebben
tenslotte vertrouwen in keuzes die mensen maken.

> Was mijn reactie op de vraag van Arjen Stoffels communicatief gewoon een
> lelijke misser? Enfin het zaait verwarring, dus niet voldoende duidelijk.
> Cruciaal is het woord presentatie in de volgende zin. Ik doelde met
> "gestandaardiseerde eisen aan~ en een protocol voor~ de  presentatie van
> burgemeesterskandidaten" op het circus rond de verkiezing!
>
> En, naar aanleiding van: natuurlijk is het zo dat iedere vereniging,
> gemeenschap, organisatie of -noem maar op- het bestuur krijgt dat het
> [...]

Leek mij ook;... meer voor v 't Hek. ; )

> Komt het er op nu aan? De keuze van de cie. Elzinga (voor een proef in
> de grote steden) vind ik niet voor de hand liggend om genoemde redenen.
> De gekozen burgemeester als zodanig stel ik niet ter discussie: dat moet
> gewoon.

Dit doelde overigens niet als directe reactie op jouw stukje, maar op de
telkens op deze lijst weer oplaaiende discussie of er überhaupt ........
etc.
Dank voor het erbij halen van het betreffend artikel in het programma.
Misschien kunnen we ons dan in een eventuele verdere discussie, als Ramon
ons nog even op weg helpt, concentreren op de betekenis van Elzinga voor
onze doelen.