Mein Kampf

B.Buma stractic at EURONET.NL
Tue Jan 18 11:30:31 CET 2000

Zo zie je dat het opschrijven van "uitgangspunten" op zich nog niets
betekent. Het wordt pas wat als de dagelijkse praktijk, meningen en
situaties regelmatig teruggekoppeld worden naar de beginselen en vice-versa.
Een prima initiatief dus van William. Laten we ook eens kijken hoe dat bij
andere discussies zal uitpakken.
Met één (ongetwijfeld overbodige) waarschuwing : als ze er maar nooit als
"argument" bijgehaald worden. Het is geen waarheid, alleen maar een stuk
tekst waarvan we denken dat hij goed aangeeft hoe we denken en voelen als
D66. Het is goed om te kijken of dat ook werkt, het is geen einde discussie
als iemands ideeën of opmerkingen niet lijken te passen bij een
uitgangspunt. Het kan net zo goed reden zijn naar het uitgangspunt te
kijken. Discussies worden er vast interessanter door.

Met vriendelike groet,
Bo Buma

> [...]
>
> Van:              Arjan Stoffels <astoffels at leiderdorp.nl>
> Aan:              "William Oosterwijk" <de.alven at PLANET.NL>
> Onderwerp:    RE: [D66] Reactie verbod mein kampf
> Datum:            Tue, 18 Jan 2000 09:32:49 -0000
>
> William, wat een uitstekende reactie! Ik had Jan buiten de lijst al
> uitgelegd dat je Wagner niet kunt aanrekenen dat zijn muziek door Hitler
> en kornuiten werd gebruikt/misbruikt en nog minder kunt zeggen dat muziek
> goed of fout is. Maar jouw reactie geeft nog vele malen puntiger aan dat
> de reactie van Jan Slingerland nogal hard knelt met zelf keuzes maken.

tekstveld alleen: SUBSCRIBE D66