huizenprijzen

B.Buma stractic at EURONET.NL
Fri Jan 14 01:08:53 CET 2000

Bert schreef

> En terwijl ik mijn antwoordje schreef, zag ik dat Bo Buma het statistisch
> jaarboek erop had nageslagen - en dus de precieze cijfers kon geven. Vult
> elkaar mooi aan. Alleen schrijf je dat de koopprijzen niet worden
meegenomen,
> en dat is volgens mij wel het geval - maar uiteraard in gemiddelden, en
niet
> rechtstreeks afgeleid van de ontwikkeling van de huizenprijzen. Maar Rene
> Caderius moet maar aangeven of hij dit laatste ook nog precies wil weten.
> Groet,
> Bert.

In de opbouw van het consumentenprijsindexcijfer wordt alleen gesproken over
huur.
In overzichten bestedingen van huishoudens wordt gesproken over
huur(waarde).
Het lijkt ook logisch omdat je de woonlasten wilt hebben, niet de prijs die
je voor een woning betaalt, Tenslotte consumeer je het huis niet. Prijzen
van "beleggen"   worden oook niet opgenomen in de consumptieindex.
Maar ik weet het ook niet precies dus wie het precies weet ...

Bo